National Voice for the Canadian Foundry Industry
Porte-parole de l'industrie canadienne de la fonderie

News of Interest

CFA Memberships/Participation

• Canadian Manufacturing Coalition
  • Coalition of Ontario Manufacturers for Competitive Industrial Power  Rates
  • Centre Patronale de Santé et sécurité du travail du Québec
  • Workplace Safety and Prevention Services (WSPS)

Programs

• Education
  • Energy Efficiency
  • Environment
  • Health & Safety
  • Annual Meeting
  • Issues Meeting

Centre Patronale de Santé et sécurité du travail du Québec

Toujours là pour aider les fonderies à assumer leur leadership en SST

Depuis 30 ans, le Centre patronal de santé et sécurité du travail du Québec aide les entreprises à mieux gérer la santé et la sécurité du travail (SST). Puisque l’Association des Fonderies Canadiennes (AFC) est membre du Centre patronal, depuis 2003, les membres de l’AFC ont un accès privilégié aux services du Centre.  En 2011-2012, parmi les membres québécois de l’AFC, 126 personnes ont participé aux formations et colloques du Centre patronal. Les activités les plus populaires concernent les Obligations légales et la diligence raisonnable en SST et la Sécurité des machines.

Le Centre patronal publie également la revue Convergence trois fois par année. Convergence traite de sujets d’intérêt pour les gestionnaires d’entreprise. Tous les articles sont rédigés par les professionnels en SST du Centre

Workplace Safety and Prevention Services (WSPS)

The WSPS provides industry-specific health and safety products, training and consulting services.  The Canadian Foundry Association’s Health and Safety Program and Annual Safety Awards for foundries and suppliers across Canada is a collaboration with the Workplace Safety & Prevention Services.  The WSPS has the expertise and resources and also holds webinars, network and knowledge exchanges on various topics and keeps the CFA informed of MOL issues and programs.

The Ontario Ministry of Labour Prevention Council is comprised of representatives from labour, non-union workers, employers, an occupational health and safety expert and the WSIB.  This is an important milestone for Ontario’s occupational health and safety system and the WSPS is involved with the Council.

Annual & Issues Meeting